Brandos atestatų įteikimo šventė

    Įsuktiems į gyvenimo verpetą mums dažnai nebeužtenka laiko sustoti, pamąstyti, pasakyti, išgirsti, parašyti, perskaityti, pajusti. Bet, laimei, mokyklos gyvenime būna tokia įtrūkio valandėlė – laikas atsikvėpti, pasidžiaugti atliktu darbu, pajusti pasiekto tikslo pilnatvę. Tai brandos atestatų įteikimo šventė. Brandos atestatų įteikimo šventė - tai ypatingas renginys, linkėjimų, padėkų abiturientams, mokytojams teikimo metas. 
    Liepos 17 d. į Trakų suaugusiųjų mokymo centrą rinkosi abiturientai, jų artimieji, mokytojai – mokykloje vyko iškilminga brandos atestatų įteikimo ceremonija. Atestatus gavo 60 abiturientų, mokymosi pasiekimų pažymėjimus - 20 mokinių. Nuoširdų sveikinimo žodį tarė mokyklos direktorė Loreta Ruškevičiūtė, kuri nepaprastai džiaugėsi tais mokiniais, kurie sėkmingai peržengė svarbų savo gyvenimo slenkstį - sėkmingai įveikė brandos egzaminus. Direktorė padrąsino ir tuos mokinius, kuriems pritrūko šiek tiek sėkmės, o gal ir žinių, kuriems koją pakišo jaudulys. Juk visada yra antra galimybė - galima sugrįžti kitais mokslo metais ir išlaikyti egzaminus.
    Mokyklos vadovė įteikė padėkas tiems mokiniams, kurie puikiai išlaikė valstybinius brandos egzaminus, aktyviai dalyvavo mokyklos gyvenime. Visi ypač džiaugėsi Deniso Dmitrijevo užsienio kalbos ﴾rusų﴿ gautu šimtuku. Ir tai jau ne pirmas šimtukas mūsų mokyklos gyvavimo istorijoje! Deniso ir jo mokytojos dar laukia graži Trakų r. savivaldybės merės, merės pavaduotojos, administracijos direktoriaus pagerbimo ceremonija ir piniginė premija! Be Deniso puikius užsienio kalbos ﴾rusų﴿egzamino įvertinimus gavo ir kiti abiturientai: Viktorija Berezniakaitė - 96, Agata Rakauskienė - 81. Mokinius valstybiniam užsienio kalbos ﴾rusų﴿  brandos egzaminui ruošė rusų kalbos mokytoja metodininkė Rasa Peciukonienė.
    Visi susirinkusieji nuoširdžiai džiaugėsi švente ir noriai pozavo atminimo nuotraukoms. Gera buvo matyti, kaip abiturientai nuoširdžiai džiaugėsi, kad atestatai pagaliau jų rankose kaip atpildas už jų pastangas, užsispyrimą ir norą baigti mokyklą. Norėtųsi iš širdies palinkėti šiems įvairaus amžiaus mokiniams, kad jų troškimai ir siekiai pildytųsi, o gerais jų darbais ir pasiekimais didžiuotųsi ne tik jie patys, bet ir aplinkiniai. Juk nieko gyvenime nėra nepasiekiamo ir neįmanomo, tik reikia eiti ir atkakliai siekti užsibrėžto tikslo.

DAIVA DAUKŠEVIČIENĖ,
Trakų suaugusiųjų mokymo centro
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja

Patirties sėmėmės Naujajame Sonče

l 1

    Džiaugiamės galimybe patirties su jaunimu galėję pasisemti kaimyninėje šalyje, Lenkijoje. Naujajame Sonče, kur vyko projekto ,,Lenkijos-Lietuvos gerosios patirties praktika dalyvaujant ES projektuose‘‘veiklos, partneriai pristatė daug projektų, įgyvendintų per Lenkijos-Lietuvos jaunimo mainų fondą, pasidalino patirtimi, tad įstaigos darbuotojos Daiva Gribauskienė, Ina Pavlova, Jolanta Rėzgienė, Audrė Butiutienė, Danutė Vizmanaitė turėjo galimybę su tuo susipažinti.
    Lankėmės profesinėje mokykloje, kuri specializuojasi darbo su jaunais žmonėmis, ypač su asmenimis iš socialinės atskirties rizikos grupės, bedarbiais iki  25 metų ir siekia skatinti jų motyvaciją dirbti ir tuo gerinti jų užimtumą. 

l 2

    Naujojo Sončo įmonėje  „Wiśniowski“, kuri turi daugiau nei  metus darbo patirties statybos srityje, marketingo skyriaus specialistas Grzegož Koc pristatė profesinio bendradarbiavimo ir jaunų darbuotojų profesinio mokymo pavyzdžius ir paramą, kurią įmonė suteikia užsienio projektų dalyviams. Taip pat apsilankyta Chełmiec miestelyje, kur įrengtos naujos statybos darbams patalpos, pastatytos iš Europos sąjungos išorės finansavimo priemonių.
     Projekto dalyviai susipažino su Naujojo Sončo Verslumo inkubatoriaus veikla, kuri yra orientuota į naujai besikuriančias įmones.
     Rugsėjo mėnesį lauksime atvykstančios Naujojo Sončo delegacijos ir mielai pasidalinsime įstaigos sukaupta darbo su jaunimu ir suaugusiais patirtimi.

 

Dalyvavome Umanės P. Tičino universiteto (Ukraina) konferencijoje

ukra2

    Gegužės 16-17 d. Umanės P. Tičino vardo valstybinis pedagoginis universitetas (Ukraina) pakvietė Trakų suaugusiųjų švietimu besirūpinančias įstaigas į tarptautinę mokslinę-praktinę konferenciją „Aktualios psichodidaktikos problemos: filosofiniai, psichologiniai ir pedagoginiai aspektai“ ir pasidalinti mūsų šalies patirtimi apie suaugusiųjų mokymosi galimybes bei užmegzti ryšius tolimesniam abiejų valstybių bendradarbiavimui.
    Konferencijoje dalyvavo Trakų suaugusiųjų mokymo centro direktorė Loreta Ruškevičiūtė ir direktorės pavaduotoja ugdymui Diana Kosovskienė bei Trakų švietimo centro metodininkė Danutė Vizmanaitė.

ukra1

    Loreta Ruškevičiūtė ir Diana Kosovskienė konferencijos metu skaitė pranešimą „Lietuvos suaugusiųjų mokymasis Europos kontekste“ bei su kolegomis iš Ukrainos aptarė  klausimus: - Kokius tikslus suaugusiųjų mokymuisi kelia Europa ir Lietuva? - Kas suaugusiems trukdo dalyvauti mokymosi visą gyvenimą veiklose? - Ką moka suaugusieji ir kokių kompetencijų jiems trūksta? - Ar pakankamai galimybių mokytis turi Lietuvos suaugusieji? Apvalaus stalo diskusijoje daug kalbėta apie tai, kad profesinio mokymo įstaigos ir aukštosios mokyklos gana uždaros institucijos, kad reikėtų ieškoti platesnių galimybių teikiant mokymosi visą gyvenimą paslaugas plačiai visuomenei. Plėtojant suaugusiųjų mokymosi galimybes ypač svarbi mokymosi ir socialinės veiklos grandžių jungtis, nes tai padėtų išlaikyti suaugusius asmenis mokymęsi visą gyvenimą. Pristatyta Trakų rajono suaugusiųjų neformalaus švietimo ir tęstinio mokymosi koordinacinės tarybos veiklą.
     Su naujais partneriais buvo aptartos profesinio tobulėjimo galimybės: bendradarbiavimas ir keitimasis patirtimi, švietimo sąsaja su moksliniais tyrimais ir inovacijomis, mokymasis darbo vietoje ir savaiminis mokymasis, kultūrinės bei kalbinės įvairovės paisymas. Pasirašyta bendradarbiavimo sutartis.
    Dėkojame už šiltą, nuoširdų ir dalykišką vizitą Umanės P. Tičino vardo valstybinio pedagoginio universiteto vadovybei, rektoriui O. I. Bezliudnij, pedagogikos mokslų daktarei, profesorei I. I. Osadčenko ir kitiems.

Kaip aktyvinti rajono suaugusiųjų neformalų mokymąsi?

    Gegužės 14 –ąjąTrakų rajono suaugusiųjų neformalaus švietimo ir tęstinio mokymosi koordinacinė taryba susirinko Danos Buinickaitės nesenai įkurtoje PerForm studijoje ir aptarė įstaigų ir organizacijų vykdomas veiklas, dalinosi sėkmėmis ir nesėkmėmis bei ieškojo būdų, kaip įtraukti tuos, kuriems mokymasis ir tobulėjimas yra svetimi.
    Buvo pasidžiaugta, kad vis daugėja įstaigų, kurios dalyvauja projektinėse veiklose, ieško naujų mokymo(si) galimybių ir didina pasiūlą  mokymų ir kitų veiklų rajono suaugusiems, bet apgailestauta, kad sunku pritraukti tuos, kuriems tai reikalingiausia, o mokosi tie, kurie spėja visur. Įvardinta ir tai, kad nepakankamai savo darbuotojų kvalifikacijos kėlimu rūpinasi verslo įmonių darbdaviai. Trakų viešosios bibliotekos direktorės pavaduotoja Jolanta Abucevičienė pristatė įgyvendinamą projektą, kurio metu galima pagerinti skaitmeninį raštingumą, o visuomenės sveikatos biuro direktorė Zita Norkienė apie dėmesį gyventojų psichinei sveikatai ir galimybę surengti bendruomenėse mokymus.
    LSŠA pezidentės Vilijos Lukošiūnienės pažymėjimai už aktyvų dalyvavimą Suaugusiųjų švietimo savaitės ,,Lietuva mokosi iš praeities į ateitį ir iš ateities į praeitį‘‘ renginius įteikti Trakų viešąjai bibliotekai bei bibliotekoms Lentvaryje ir Rūdiškėse, Trakų PPT, Trakų parapijos namams, Trakų r. jaunimo turizmo ir laisvalaikio centrui, VšĮ Sveikatos ir grožio akademijai,Trakų švietimo centrui bei Trakų globos ir socialinių paslaugų centrui.
    Nutarėme aktyviau bendradarbiauti su Užimtumo centru, surengti koordinacinės tarybos nariams išvyką į rajoną, kuriame švietėjiškas darbas su suaugusiaisiais vyksta sklandžiai ir pasidalinti gerąja patirtimi, o rudenį rajono gyventojams organizuoti anglų kalbos kursus.

„Darom“

    Jau tradicija tapusi akcija „Darom“ mokyklose šiemet startavo ankščiau – mokiniai aplinką tvarkė balandžio 19d. Ši akcija jau nuo 2008 metų skatina aplinkosaugą, pilietinę iniciatyvą ir savanorystę. Prieš tvarkantis su mokiniais buvo pasikalbėta apie artimą aplinką ir kaip svarbu daryti gerus darbus – padėti ne tik savo artimui, bet padėti ir gamtai. Tad ši akcija buvo puiki proga parodyti, kaip mums rūpi mūsų mokyklos aplinka ir kad mes mokame ir norime daryti gerus darbus.